Popularne na rynku

Silnik elektryczny Mitsubishi Y51 14,5kWh 67KM

151
Silnik elektryczny Mitsubishi Y51 14,5kWh 67KM

Silniki elektryczne Mitsubishi są stosowane w samochodach marki

  • Mitsubishi
  • Citroen
  • Peugeot

Silnik elektryczny Mitsubishi Y51 stosowany był w latach 2013-2020 w samochodach Citroen C-Zero oraz Peugeot iOn

Napęd składa się z jednego silnika synchronicznego umieszczonego poprzecznie na osi tylnej pod podłogą. Generuje on moc maksymalną 67KM i moment obrotowy 196Nm.

Jest to słabsza wersja napędu stosowanego od 2010 roku, w którym została użyta bateria litowo-jonowa o pojemności użytkowej 13,8 kWh i napięciu 330 V. Ilość ogniw w tej odmianie została zmniejszona z 88 do 80.

Aby zapewnić możliwie najlepszą temperaturę pracy i zoptymalizować żywotność, Mitsubishi zastosowało chłodzenie powietrzem, które w razie potrzeby jest aktywowane przez system zarządzania akumulatorem.

Maksymalny zasięg pojazdu wyposażonego w taki silnik jest możliwy tylko przy temperaturach powietrza w granicach od +12 do +31°C. Przy temperaturze akumulatora wynoszącej 0°C można go naładować jedynie do około 60%. Jeśli akumulator jest zimniejszy niż -20°C, nie można go już ładować.

Akumulator trakcyjny można w pełni naładować w ciągu około siedmiu godzin przy użyciu standardowego gniazdka o mocy 2,3 kW.

Oprócz akumulatora napędowego samochody z tym napędem są wyposażone w akumulator ołowiowy 12 V/27 Ah przeznaczony do jednostek sterujących, oświetlenia, wspomagania kierownicy, pompy próżniowej i wodnej oraz systemu audio. Akumulator napędowy bezpośrednio zasila silnik elektryczny, sprężarkę klimatyzacji i grzejnik pojazdu o mocy nominalnej 5 kW.

Silnik elektryczny

Typ silnika: synchroniczny

Lokalizacja: oś tylna

Moc silnika: 67 KM

Moment obrotowy: 196 Nm

Specyfikacja baterii

Typ baterii: Litowo-jonowa

Napięcie baterii: 330 V

Pojemność brutto: 14.5 kWh

Pojemność użytkowa: 13.8 kWh

Napęd elektryczny

Kod fabryczny: Y4F1

Zużycie energii: 12.6 kWh/100km

Moc systemu: 67 KM

Moment obr. systemu: 196 Nm

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Zasięg 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najsłabszy punkt tego napędu

50%
0%
0%
0%
50%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

10.03.2024 Citroën C-Zero
(10.0)
Opinia: Silniczek bardzo żwawy i zrywny świetnie sprawuje się w jeździe miejskiej.Auto użytkujemy dopiero rok i nic złego nie można o nim powiedzieć.Do dnia dzisiejszego żadnych problemów,odpala i jeździ nawet przy mrozach ponad -15.Na jednym ładowaniu można pokonać około 130km.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: silnik dynamiczny i zrywny,bezawaryjny,duży zasięg
Wady: nie znalazłem
  • Silnik: 67KM
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 25
  • Zasięg całkowity: 130.0 km
Polecam